Brändikuvaus

Bränditunnettavuutta kasvatetaan parantamalla henkilön, tuotteen tai palvelun imagoa ja mainetta. Maine on kokemukseen perustuvaa ja saavutetaan tekemisen kautta. Imagoon voidaan vaikuttaa esim. sillä kuinka ja millaisella tyylillä ja tavalla asiaa nostetaan esille. Visuaalisina keinoina voidaan käyttää mm. unohtumatonta logoa, iskevää slogania, pysäyttäviä kuvia ja koukuttavia videoita oikeissa paikoissa. Brändikuvilla pyritään vahvistamaan ja luomaan positiivisia mielikuvia yrityksen tarjoamista asioista, palveluista tai brändättävästä henkilöstä itsestään. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä ja kurinalaista työtä ja kuvat ovat yksi tärkeä osa siinä kokonaisuudessa.

Hyvällä ja halutulla brändillä (= maineella + imagolla) asiakashankinta helpottuu ja asiakaspysyvyys paranee – sen lisäksi, että voi laskuttaa vähän enemmän. Brändi on siis mielikuva, joka ei synny itsestään, vaan vaatii kovaa työtä ja monenlaista ponnistelua. Ole esillä hyvällä tavalla ja tee oikeat asiat oikein! Apple, Toyota, IBM… Jokainen tietää mistä puhutaan, kun kuulee nuo nimet. Pyritään siis kaikki rohkeasti ja häpeilemättä tuohon joukkoon!

Artikkelin aloituskuvassa on Eetu Aalto, voimavalmennukseen, ravintovalmennukseen sekä psyykkiseen valmennukseen erikoistunut liikuntaneuvoja ja personal trainer, jonka teot puhuvat puolestaan.